LiBeRaL

آزادی خواه

LiBeRaL

آزادی خواه


سوال (؟!)

سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۰۸:۰۵ ب.ظ

+ کسی میدونه پول حرم امام رضا (ع) و حرم حضرت معصومه (س) ، پول فطریه ، پول عوارضی اتوبان های کشور و همچنین صندوق صدقات ... روزانه و ماهانه و سالیانه چقدره و این پول ها صرف چه چیزهایی میشه دقیقا ؟!

- در جایی میخوندم که زکات فطریه صرف امور خیریه و در جهت امورات فقرا صرف و هزینه می شود ... اما ظاهراً اینطوری نیست ! چون خیلی وقته وضع و اوضاع مملکت هر روز بدتر از دیروز می شود.

- در جایی میخوندم که پول های مربوط به حرمین حضرت معصومه و حضرت رضا (ع) صرف امورات خود حرم می شود و آبادانی شهر مشهد و قم و بخشی از آن هم در راه امورات خیریه و فقرا مصرف می شود ... که این هم بعید است ... چون در همان مشهد و قم مناطق محروم با آدم های نیازمند زیادی وجود دارد.

- هزینه های عوارضی اتوبان ها هم که گفته شده صرف امور عمران و آبادی سطح جاده از قبیل : آسفالت ، چراغ و علائم راهنمایی رانندگی و زیباسازی و... می شود که این هم کاملاً واضحه که انجام نمیشه ... چون با یه نیم نگاه گذرا به وضع و اوضاع جاده ها و اتوبان های کشور نسبت به این موضوع پی خواهید برد که اتوبان ها فاقد نور ، آسفالت مناسب و استاندارد و... است. و مدیریت جاده ای به شدت در بعضی مناطق تبعیض آمیز بوده ... در اتوبان های قزوین - رشت که مسیرهای پر رفت و آمد و توریستی محسوب می شود اتوبان فاقد نور و آسفالت استاندارد است ولی برعکس در اتوبان قم جاده منتهی به قبر خمینی و حرم حضرت معصومه همه چیز در حد استاندارد و این یعنی تبعیض !